گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

شب قدر شب مقدرات


شب قدر، شبی است که در تمام سال هیچ شبی به فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتراز عمل در هزار ماه است. دراین شب برنامه های یک سال هر کس مقدر می گردد . درشب قدر ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به اذن پروردگار، خدمت امام زمان علیه السلام مشرف می شوند و مقدرات هر کس را به امام عرضه می دارند.

همچنین ایام شهادت شیر بیشه شجاعت  و مظهر عدالت حضرت امیر المومنین علی علیه السلام را به تمام دوستداران و شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می نمایم.

التماس دعا

داستانک

در زمان های گذشته ، پادشاهی تخته سنگی را در وسط جاده قرار داد و برای اینکه عکس العمل مردم را ببیند ، خودش را جایی مخفی کرد.بعضی از بازرگانان و ندیمان ثروتمند پادشاه بی تفاوت از کنار تخته سنگ می گذشتند.بسیاری هم غرولند می کردند که این چه شهری است که نظم ندارد و حاکم این شهر عجب مرد بی عرضه ای است.
با وجود این هیچ کس تخته سنگ را از وسط راه بر نمی داشت . نزدیک غروب ، یک روستایی که پشتش بار میوه و سبزیجات بود ، نزدیک سنگ شد.
بارهایش را زمین گذاشت و با هر زحمتی که بود تخته سنگ را از وسط جاده برداشت و آن را کناری قرار داد.ناگهان کیسه ای را دید که زیر تخته سنگ قرار داده شده بود ، کیسه را باز کرد و داخل آن سکه های طلا و یک یادداشت پیدا کرد.

پادشاه در آن یادداشت نوشته بود:

هر سد و مانعی می تواند یک شانس بزرگ برای تغییر زندگی انسانها باشد.


طرح خاور میانه بزرگ

اهداف ایا لات متحده آمریکا از طرح ایجاد خاور میانه بزرگ

قسمت دوم

مبانی نظری طرح خاورمیانه بزرگ:

بعد ازحمله 11 سپتامبر این نظریه در بین سیاستمداران و افکار عمومی غرب به ویژه آمریکا قدرت گرفته است که شرایط و ساختار سیاسی و اقتصادی نا مطلوب کشورهای خاورمیانه یکی از دلایل رشد تروریسم بین المللی میباشد. زیرا ساختارهای اقتصادی و سیاسی نا به هنجار، ناکارآمد، غیر شفاف، استبدادی و فاسد موجب پیدایش دولت هایی شده است که نمیتوانند خواست های اقتصادی و سیاسی مردم خود را برآورده نمایند. اکثر مردم این منطقه از حق مشارکت در تعیین سرنوست سیاسی خود محروم اند. دست آورهای اقتصادی در انحصار بخش کوچکی از جامعه میباشد وعلیرغم ثروتهای ملی نسبتا قابل توجه، بخش عظیمی ازجمعیت در فقر بسر میبرد و ازدست آورهای توسعه اقتصادی بی بهره است. نارضایتی در میان طبقه متوسط، اقشار تحصیلکرده و جوانان نیز بسیار گسترده میباشد. به عبارت دیگر، طرح خاورمیانه بزرگ بر پایه این فرض استواراست که انجام اصلاحات اقتصادی، ارتقاء حقوق بشر و استقرار دموکراسی در خاورمیانه، با افزایش مشارکت مردم منطقه در دست آوردهای توسعه اقتصادی و سرنوشت سیاسی کشورهایشان موجب کاهش نارضایتی و از بین بردن بستر رشد بنیادگرایی اسلامی و تروریسم بین المللی خواهد شد.

ادامه مطلب ...

ماه مبارک رمضان مبارک باد




فرازی از خطبه پیامبر صلی الله علیه و آله در استقبال از ماه مبارک رمضان

- ای مردم ! ماه خدا با برکت آمرزش و رحمت به سوی شما رو می آورد.

- این ماه برترین ماهها است .
- روزهای آن برتر از روزهای دیگر و شبهای آن بهترین شبها است ، لحظات و
ساعات این ماه بهترین ساعات است.

- ماهی است که به میهمانی خدا دعوت شده اید و از کسانیکه مورد اکرام خدا
هستند می باشید.

- نَفَسهای شما همچون تسبیح ، خوابتان چون عبادت ، اعمالتان مقبول و دعایتان
مستجاب است ، پس با نیتهای خالص و دلهای پاک از خداوند بخواهید تا شما
را در روزه داشتن و تلاوت قرآن در این ماه توفیق دهد چرا که بدبخت کسی
است که از آمرزش الهی در این ماه بزرگ محروم گردد.

- با گرسنگی و تشنگی خویش در این ماه به یاد گرسنگی و تشنگی رستاخیز
باشید، بر فقرا و بینوایان بخشش کنید.

- پیران خویش را گرامی دارید ، به خردسالان رحمت آوریدپیوند خویشاوندی
را محکم سازید.

- زبانهایتان را از گناه بازدارید ، چشمان خویش را از آنچه نگاه کردنش حلال
نیست بپوشانید ، گوشهای خویش را از آنچه شنیدنش حرام است فرا گیرید و بر
یتیمان مردم شفقت و محبت کنید تا با یتیمان شما چنین کنند.

- از گناهان خود توبه کنید ؛ در اوقات نماز دستان خویش را به دعا بلند کنید که
بهترین اوقاتی که خدا نظر می کند و دعاها مستجاب می شود ، وقت نماز است .

- هر کس در این ماه یتیمی را گرامی دارد خداوند او را در قیامت گرامی می
دارد.
- هر کس در این ماه صله رحم و احسان داشته باشد، خدا او را در قیامت به
رحمت خویش وصل می کند. ...



التماس دعا

سلسله نشست های اردکان شناسی(ثبت نام)

شهرم را یونان کوچک نامیده اند.من به عنوان یک دانشجو چقدر مسئولیت اردکانی بودن و مهم تر مسئولیت دانشجو بودنم را پذیرفته ام.
مدتی است که غبار بی تحرکی دانشجویان شهرم را در بر گرفته. لقبی که شهرم را دوست دارم به آن بخوانند دیگر خیلی پشتوانه ای محکم ندارد.می دانم که زیر پوست شهرم ، یونانی کوچک جاری است اما....
تعدادی از جوانان شهرمان با شور و اشتیاق و انگیزه و اراده ای راسخ قدم در راهی نهاده اند تا شاید بتوانند زنگار بی تحرکی جامعه علمی شهرمان را بزدایند تا نه تنها به ایرانیان بلکه به یونانیان هم ثابت کنیم که: من اهل یونان کوچکم.


برای همین امر رایزنی هایمان را برای برگزاری یک سری از دوره های آموزش تاریخ اردکان با مسولین شهر آغاز کردیم. برخی در کمال میل از آن استقبال کردند و برخی دیگر هم ...
اما نهایتا با همکاری های میراث فرهنگی اردکان و مساعدتهای برخی از اردکان پژوهان، قرار را بر این گذاشتیم تا از فرصت باقی مانده تابستان، یعنی شهریورماه استفاده لازم را ببریم و سلسله نشستهای اردکان شناسی را در موضوعات: تاریخ اردکان، میراث فرهنگی و بافت تاریخی، مشاهیر شهر، میراث معنوی و فرهنگ عامه در محل خانه تقدیری ها برگزار نمائیم.


سعی داریم تا در این نشستها از اطلاعات و پژوهشهای عزیزانی که به مطالعه تاریخ اردکان پرداخته اند از جمله جناب آقای علی سپهری، جناب آقای نادر پیری، جناب آقای محمود فتاحی (قنبر)، جناب آقای حسین جمالی و سایر بزرگواران دیگر استفاده نمائیم.
صمیمانه حضور همه جوانان علاقمند به تاریخ و هویت شهر خویش را ارج نهاده و از همه عزیزان برای شرکت در این نشستها دعوت به عمل می آید.
برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت توتم دانشجویی یونان کوچک به نشانی www.ardakanfarda.com مراجعه کنید.