گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

شعری زیبا

کسی هرگز به گلدانهای خشک قلب ما آبی نخواهد داد.
کسی هرگز کنار کوچه های شهر ما نرگس نخواهد کاشت.
کسی هرگز کبوترهای زیبا را به اوج آسمان دعوت نخواهد کرد.
دل از افسانه ها بر کن .
کسی پیدا نخواهد شد .
مکن دل خوش به هر باریکه راه خالی مهجور
مبین هر کهنه چرمی را درفش کاوه ی رنجور
دل از اسطوره ها بر کن .
و بتهای حریم ذهن را با تیشه ی اندیشه ات بشکن .
تو خود اسطوره خواهی شد .
اگر باور کنی خود را

سالگرد درگذشت پدر بزرگم



این روز ها سالگرد درگذشت پدر بزرگ مادری ام است. پدر بزرگی که با رفتنش خاندان ما را داغدار کرد .و امروز نام نیک خود را در بین ما و مردم به یادگار گذاشته است و از زبان هرکسی جز خوبی این مرد زحمتکش حرف دیگری به میان نمی آید.
مرحوم حاج عباس هاتفی مرد کار و تلاش و خدمت به خلق خدا بود .تقدیر الهی سر انجام براین قرار گرفت که در شامگاه ۲۹ تیر ماه ۱۳۷۸ در سانحه تصادفی که در تقاطع خیابان صدرآباد و خیابان ابوالفضل رخ داد دعوت حق را لبیک گوید .

از خدمات ارزشمند مرحوم می توان به نقش پررنگ ایشان در ساخت مسجد امیر المومنین(ع) مزرعه سیف(حاج میرزا هادی)که امروز یکی از زیباترین و پرجمعیت ترین مساجد شهرستان اردکان به حساب می آید اشاره نمود .همچنین ساخت بازارچه فاطمیه مزرعه سیف که امروز از رونق خوبی برخوردار است.از خدمات دیگر او می توان به واگذاری زمین برای ساخت مدرسه علامه مجلسی قدیم(مدرسه شهید انصاری کنونی) اشاره نمود.
در آستانه یازدهمین سالگرد درگذشت این مرد خوب خدا وظیفه خود دانستم تا یاد و خاطره اش را گرامی بدارم و برای روح بلند آن مرحوم غفران و علو درجات از خداوند منان خواستارم.

لازم به ذکر است که به همین مناسبت مجلس بزرگداشت آن مرحوم از تاریخ یکشنبه 28/4/1388 لغایت سه شنبه 30/4/1388بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیر المومنین (ع) مزرعه سیف برگزار می گردد.


سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند


عید مبعث مبارک

اقرا باسم ربک الذى خلق، خلق الانسان من علق، اقرا و ربک
الاکرم، الذى علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم.


بخوان به نام پروردگارت که آفرید. همان که انسان را از خون بسته‏اى خلق کرد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان که به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را نمى‏دانست، یاد داد.

مبعث نبی مکرم اسلام  و پیام آور نور و رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله  را به تمامی هموطنان عزیز و مسلمانان جهان تبریک عرض می نمایم.

داستانک

زن وشوهر جوانی سوار برموتورسیکلت در دل شب می راندند.
انها از صمیم قلب یکدیگر را دوست داشتند.
زن جوان: یواشتر برو من می ترسم!
مرد جوان: نه ، اینجوری خیلی بهتره!
زن جوان: خواهش می کنم ، من خیلی میترسم!
مردجوان: خوب، اما اول باید بگی دوستم داری.
زن جوان: دوستت دارم ، حالامی شه یواشتر برونی.
مرد جوان: مرا محکم بگیر .
زن جوان: خوب، حالا می شه یواشتر برونی؟
مرد جوان: باشه ، به شرط این که کلاه کاسکت مرا برداری و روی سرت بذاری، اخه نمی تونم راحت برونم، اذیتم می کنه.
روز بعد روزنامه ها نوشتند:
درخورد یک موتورسیکلت با ساختمانی حادثه آفرید.در این سانحه که بدلیل بریدن ترمز موتور سیکلت رخ داد، یکی از دو سرنشین زنده ماند و دیگری در گذشت.
مرد جوان از خالی شدن ترمز آگاهی یافته بود پس بدون این که زن جوان را مطلع کند با ترفندی کلاه کاسکت خود را بر سر او گذاشت و خواست برای آخرین بار دوستت دارم را از زبان او بشنود و خودش رفت تا او زنده بماند

میلاد نور مبارک

میلاد فرخنده اولین پیشوای مومنان،معدن اسرار الهی،یاور مظلومان عالم،وصی نبی مکرم اسلام،شیر بیشه ی شجاعت و مظهر عدالت حضرت علی علیه السلام  را تمامی محبان و شیعیان آن حضرت تبریک عرض می نمایم همچنین روز پدر را به پدران عزیز خصوصا پدر خودم تبریک عرض می کنم.

نام علی (ع) بیش از هر چیز با واژه ی عدالت عجین شده است. وقتی نام علی به میان می آید اولین کلمه ای که در ذهن هر کسی خطور می کند عدالت علی(ع) است .عدالت از منظر علی علیه السلام همه جانبه است و بسیار وسیع تر از عدالت اقتصادی می باشد. عدالت در کنار مفاهیمی چون کم شدن شکاف طبقاتی، حق مردم در تعیین سرنوشت خویش ،آزادی بیان و آزادی حق اعتراض مسالمت آمیز ،گماردن مسئولین بر اساس تخصص و تعهد ،استفاده از امکانات کشور به صورت عادلانه ،حفظ عزت و کرامت افراد جامعه،زدودن ابهام و دروغ از عرصه جامعه ، عدم تهمت و افترا به افراد قبل از اثبات جرم و... معنا پیدا می کند در حکومت علی (ع) مردم ارزشمند هستند او وقتی روی کار می آید که مردم او را بخواهند و به او رای بدهند. هنگامی هم که روی کار می آید حق مخالف و حق اعتراض را محترم می شمارد عدالت و حق آزادی در نگاه علی علیه السلام با هم عجین شده است... امید است با درک صحیح و عمقی مفهوم عدالت توسط کسانی که امروز شعار جذاب عدالت محوری را سرلوحه دولت خود قرار داده انددر راستای جامعه علوی گام برداریم.اگر  به عمق و کنه عدالت علوی پی نبریم  نه تنها در مسیر عدالت گام بر نداشته ایم بلکه جامعه را به سمت بی عدالتی سوق داده ایم.

دومین دوره کلاس های اردکان شناسی

دومین دوره  اردکان شناسی
یکی از حدیث هایی که اکثر ما از کودکی با آن آشنا هستیم این سخن پیامبر اسلام (ص) است که فرمود: «حب الوطن من الایمان»؛ به درستی که حب وطن، ارزشی والا محسوب می گردد؛ ارزشی که بدون شناخت ممکن است هردم به دام افراط و تعصب کور منجر گردد.
بر این اساس انجمن چارسوق با همکاری دوستان شهرداری و میراث فرهنگی اردکان اقدام به برگزاری دومین دوره اردکان شناسی در تابستان جاری خواهد نمود. دوره اردکان شناسی دوره ای است برای شناخت؛ برای شناخت چرایی حب وطن؛ برای شناخت شهری که در آن زندگی می کنیم؛ برای شناخت همین کوچه پس کوچه ها که هر روز از آنها می گذریم و برای شناخت هرآنچه به زادگاهمان، اردکان مرتبط می شود ...
برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن چار سوق اردکان مراجعه فرمایید.