گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

ماه مهمانی خدا مبارک

فضیلت ماه رمضان
ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن در راه است . در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است:
«ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است. بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید. در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است. پس با نیتی درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.»
آن گاه پیامبر اکرم وظیفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه سخن گفت .
رمضان ، ماهی است که در آن قرآن فرو فرستاده شده است ؛ [ کتابی ] که مردم را راهنما و[ در بر دارنده ] نشانه های آشکار هدایت ومیزان تشخیص حق از باطل است . سوره مبارکه بقره آیه 185
درهای آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده می شود وتا آخرین شب این ماه بسته نمی شود. پیامبر اکرم (ص)
بدبخت واقعی کسی است که این ماه را پشت سر گذارد و گناهانش آمرزیده نشود . پیامبر اکرم (ص)
رمضان ، رمضان نامیده شد ؛ زیرا گناهان را می سو زاند . پیامبر اکرم (ص)
خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش برای خشنودی او از یکدیگر پیشی گیرند . امام حسن (ع )

از خدا ی منان عاجزانه می خواهیم که در این ماه پر برکت توفیق انس با خدای متعال،رو کردن به او،دل بستن به او،خواستن از او و سخن گفتن با او را به ما عطا فرماید و حداقل در این ماه مبارک بتوانیم بر اعمال ،کردار،رفتار و گفتار خود نظارت داشته باشیم و از خطاها و گناهان گذشته خود در این ماه رحمت و مغفرت در پیشگاه قادر متعال استغفار نماییم.
نظرات 4 + ارسال نظر
سید حسین پایدار اردکانی پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 14:29 http://www.zardog.persianblog.ir

سلام دوست عزیز
پارسال دوست امسال آشنا؟!! خوبید که انشاالله؟ ماه رحمت و مغفرت خدا هم رسید . بر شما هم مبارک باشد . انشاالله بتوانیم از این ماه بهره معنوی واقعی ببریم.

اسدی سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:08 http://www.bwin10.com

سلام
سایت پیش بینی مسابقات فوتبال با جوایز نقدی وبدون قرعه کشی
www.bwin10.com
شما می توانید با معرفی این سایت به مشتریان خود مراجعه آن ها به کافی نت را افزایش دهید وهمچنین مشتریان جدیدی جذب کافی نت نمایید
اگربه فوتبال علاقه دارید درمسابقات مهیج بی وین تن شرکت کنید و بدون قرعه کشی وفقط با پیش بیینی صحیح مسابقات فوتبال جوایزنقدی برنده شوید
لطفا آدرس سایت را به خاطر بسپارید وآن را به دوستان فوتبالی خود معرفی کنید
www.bwin10.com
پس ازورود به سایت قسمت راهنمای مسابقه مراجعه کنید
باتشکر
بی وین تن

[ بدون نام ] شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:14

http://ardakanesabz.blogfa.com/

مریم دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 15:39 http://am2222.blogfa.com

میدونی وقتی خدا داشت بدرقت میکرد چی بهت گفت؟

گفت جایی که داری میری مردمی داره که میشکننت، نکنه غصه بخوری، من همه جا باهاتم، تو تنها نیستی. تو وجودت قلب میذارم که جا بدی ، عشق میدازم که بگذری و اشک میدم که همراهیت کنه و مرگ که بدونی بر میگردی پیشم

سلام
به روزم و منتظر حضور گرمتونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد