گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

ماه غم آمد

پرسیدم از هلال چرا قامتت خم است
آهی کشید و گفت که ماه محرم است
گفتم که چیست ماه محرم به ناله گفت 
مــاه عــــزای سیــد اولاد آدم است


محرم یعنی بودن ونبودن ، یعنی نبودن بهتر از بودن، یعنی جاودانگی،یعنی آزاده ماندن ،یعنی نبض عطش،محرم یعنی خودت باش برای دیگران،یعنی مرگ تملق،یعنی امحای چپاول وظلم،محرم یعنی تبلور شعور انسان در شعر شهادت،یعنی بمیر وزنده بمان،محرم یعنی جشن ، شور رشادت ،محرم یعنی ایستادگی .محرم یعنی پایداری. محرم یعنی محبت . محرم یعنی ماه تجدید بیعت با حسین بن علی (ع)محرم یعنی ماهی که بما یاد آوری می کند برای دوباره و چند باره در تاریخ زندگیمان( هیهات منا الذله)محرم یعنی اگر دین ندارید لااقل آزاده باشیدمحرم یعنی زیباییهای زندگی برای خدا بخاطر خدا و با خدا،محرم یعنی با قلب شکسته ی زینب همنوا شدن وبه ندای هل من ناصر حسینی جواب دادن . این ماه بهترین صحنه برای آزمایش و آزموده شدن است. آزمایشی برای در کنار هم بودن و یکی شدن، تمرین در کنار یکدیگر برای رسیدن به هدفی مشترک، تمرینی برای ایثار جان به خاطر هدف و تمرینی برای بزرگ شدن و سرافرازی و سربلندی، تمرینی برای بهتر زیستن و با غیرت و افتخار زندگی کردن، محرم حریم ایمان و حصار قرآن است. محرم تحریم بازار باطل در جهت رونق حق و حقیقت است. محرم اهرم حرکت دهنده انسان هاست. محرم به بودن ویا نبودن به حیات انسانی، به تاریخ و تمدن معنای نوینی بخشیده است. محرم مرگ را شکوهمندانه امضاء کرده است.
محرم ماه اقامه نماز در میدان جنگ و در پناه استقامت ایمان است. محرم ماه تطهیر ارواح آلوده به دنیا در چشمه سار اسلام ناب محمدی(ص) است. محرم کتاب مرجع دلها و احساس ها، کتاب مقدس عاطفه و ایمان، کتاب خون وشهادت، کتاب شور و شعور، کتاب عشق و کتاب غلبه نور بر ظلمت، محرم یعنی پایداری، محرم یعنی ایستادگی، محرم یعنی محبت، محرم ماه حماسه و شجاعت، ماه فداکاری و ماه پیروزی خون بر شمشیر.محرم ایستادن در مقابل ظلم و ستم است، محرم چگونگی پاس داشتن عقیده را به ما آموخت و راه جاودانگی معنوی و مردی را از راه درست خود ترسیم کرد. و در این ماه حسین راهنمای راه رشد، شرف، فضیلت و هدف شد.دلیری و آزادگی از قامت بلندش روئید. عشق از نامش حرمت یافت و ستم سوزی و کفرستیزی درس اول کلاسش شد.حسین نماد و شاخصه استمرار دین، آیات قرآنی و سنت نبوی است و نیز نماد حقیقتی مظلوم و متکی به عترت که در طول قرون و اعصار به نام تشیع شناخته شده است.محرم یعنی...

فرا رسیدن ماه محرم را به تمامی عاشقان و عزاداران امام حسین علیه السلام و اهل بیت مکرمش تسلیت عرض می نمایم.

نظرات 8 + ارسال نظر
امیر جمعه 27 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 21:44

دانی که چرا مهر جبین خاک حسین است؟
چون قبله دل پیکر صد چاک حسین است
دانی که چراچوب شود قسمت آتش؟
بی حرمتیش بر لب و دندان حسین است
دانی که چرا آب فراتست گل آلود؟
شرمنده ز لعل لب عطشان حسین است
دانی که چرا کعبه ی حق گشته سیه پوش؟
یعنی که خدا هم عزادار حسین است

سینا جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 21:07

سلام استاد.
مبارکه مبارکه مبارک . شیرینی یادتون نره.

یک یزدی منصف یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:01

حکایت فرمانداری اردکان از ابتدا تا انتها
فرماندار اردکان حدود سه ماه است بازنشست شده وبه جای وی محمد مهدی زارع موقتا بعنوان جانشین این فرماندار بازنشسته در هفته چند روزی مهمان اردکانیها می باشد در ثانی معاون فرماندار اردکان قبل آقای تقدیری چند ماه زودتر از روستایی بازنشسته شده بود وچند ماهی فرماندار اردکان بدون معاون بود لذا استانداری یزد به این نتیجه رسید تا یک بچه که بخشدار خرانق بود را بیاورد اردکان وبعنوان سرپرست معاون فرمانداری منصوب کند آنهم چه معاونی بماند؟!!!! سپس بخشدار مرکزی هم به جرم .......... به جایی دیگر تبعید شد لذا در این مقطع بخشدار مرکزی هم در فرمانداری نبود اصلا بخشداری منصوب نشده بود بنابراین رسید تا جایی که فرماندار بازنشست شد حرفها وحدیثها در مورد فرماندار آینده وجدید در اردکان آغاز شد هرروز توسط گروههای نفوذ برای این شهر مظلوم هر ننه قمری معرفی می شد عده ای خود را فرماندار می کردند وعده ای با پا در میانی امام جمعه ونماینده فرمانداری تعیین می کردند وچند روزی اسمشان سر زبانها بود وتمام می شد رسید به جایی که تابش در صدد بود فردی از طیف خودش معرفی کند امام جمعه هم بدش نمی آمد تا حمایت کند ولی از یکطرف می ترسید تا مباد امورد انتقاد قرار گیرد واز طرفی هم می خواست فردی انتخاب شود که بومی باشد ومطامع حزبی سران اردکان تامین شود از طرف دیگر حکمرانان در استان هم می خواستند کسی را معرفی کنند که گوش بفرمان باشد!!!!! واز طرفی هم بومی باشد. رسید به جایی که قحط الرجال شد وفرماندار فعلی به دست وپا افتاد تا با اشاعه شایعه توسط اعصار واناب خود به دست وپا افتاد وخودرا فرماندار کرد از جهت دیگر چون ایشان سابقه مدیریتی نداشته فقط به صرف آشنائیت با علی آبادی مدیرکل تربیت بدنی استان شد ورزش استان را به گند کشید در این آشفته بازار به این نتیجه رسید تا به هرطریق ممکن خودرا به زور بر اردکان تحمیل کند استاندار وهمفکرانش هم از خدا خواسته چاره ای ندیدند به غیر از اینکه چون ایشان بومی است ومردم اردکان فرماندار بومی می خواهند وهیچ مهره ای گوش بفرمانتر را پیدا نکردند ناگزیر پس از ماها بگو مگو بالاخره کمالی را بر مردم اردکان قالب کردند اگرچه مردم اردکان فرماندارای بومی می خواستند ولی نه هر بی مدیریتی .بودند افراد با تجربه انقلابی دلسوز ومتدین ومردمدار که بتوانند زمام امور اردکان را برعهده بگیرند ولی باز هم حادثه تلخ انتصاب تخمکی دیگری در استان مشاهد کردیم حال درد دل دیگری در ذیل بخوانید اندر حکایت انتصاب آبکی فرماندار اردکان
بالاخره کاری که نمی بایست بشود شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بالاخره فلاح زاده وهمفکرانش در استانداری یزد کار خود را کردنند و کمالی مدیر کل تربیت بدنی استان یزد رابعنوان فرماندار اردکان معرفی کردند قابل ذکر است که ایشان در امر ورزش مدیریت نداشته چگونه می تواند امور یک شهر بزرگ چون اردکان را بر عهده بگیرد لازم بذکر است که ایشان به صرف آشنایی با علی آبادی ناگهان مدیر کل تربیت بدنی شد ودر این امر هم موفق نبوده است چرا که ایشان فقط یک پاسدار است واصلا سابقه مدیریت هم ندارد حال که فرماندار اردکان شده مسئولان استان ووزرات کشور برای رضای خدا قدری تامل کنند واز هیتهای ورزشی در استان بپرسند که ایشان اصلا در امر ورزش مدیریت داشته یا خیر بعد هم از مردم اردکان سوال کنند که آیا ایشان بدرد فرمانداری می خورد یا خیر به صرف اینکه ایشان بومی اردکان است ومسئولان اردکان هم مصر هستند که فرماندار باید بومی باشد که دلیل انتصاب ایشان نمی شود اگرچه ما مردم اردکان هرچه تلاش کنیم فلاح زاده به گوشش نمی رود چرا که فلاح زاده در صدد است افراد ضعیف بر مسند فرمانداریهای شهرا منصوب کند نمونه اش تفت را مشاهد کردیم نمونه اش خاتم را دیدیم حال اگرچه علیرغم میل باطنی ما مردم اردکان این عنصر ضعیف بر مسند نشست ولی ما اردکان دوستها نمی گزاریم این فرد با این انتصاب اوقات خوشی داشته باشد زیرا ایشان لایق این پست نیست لذا ما مردم اردکان جمعی از خانواده های شهدا ایثارگران نخبگان وگروههای سیاسی اجتماعی اردکان خواهان این هستیم که در انتصاب ایشان تجدید نظر شود اگرچه شاید مسئولان استان بگویند بله این هم فرد بومی ما می گویم اگرچه فرماندارمان بایستی بومی باشد ولی هر ننه قمری نمی تواند فرماندار ما باشد به حمد الله در اردکان قحط الرجال نیست ومدیران توانمند دیگری هستند که می توانند در این امر خدمات شایانی داشته باشند پس جناب آقای فلاح زاده ومسئولان استان که در این گزینش نامیمون دخالت داشتی بدانید که در روز قیامت باید جواب این انتصابهای تخمی وآبکی را بدهی .

سامان سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 22:21

سلام.
شنیدم سرت شلوغ شده که وبلاگت رو به روز نمی کنی.
اگه وقت کردی یه سری به ما بزن.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:13

سلام دوست عزیز. من یه ایده ای دارم که فکر میکنم اگه ما نویسندگان وبلاگ باهم همکاری کنیم میتونیم هرماه به یه درآمد تقریبا مناسب برسیم،حالا این ایده چی هست:
من به وبلاگ هایی که از تبلیغات استفاده میکنن سرمیزنم و به همشون این پیغام رو میذارم.
حالا اصلا این کارچی هست:
من یه وبلاگ ساختم باعنوان جیز جیز، کار ما این هست که ما نویسندگان وبلاگ میاییم طبق برنامه ای که هر کدوممون دوست داریم روی بنرهای تبلیغاتیه همدیگه کلیک میکنیم حتی اگه فقط 30نفر عضو گروه ما بشن وهرروز ما برای همدیگه کلیک کنیم اینطوری ما میتونیم به یه درآمد مناسبی برسیم.هرکاربر میتونه در وبلاگش از حداکثر 4سیستم کلیکی استفاده کنه.
نحوه ی کارهم اینطوری هست که شما میرید بنرهای تبلیغاتیه اعضای گروه رو که آدرس وبلاگ هرکدوم در وبلاگ جیزجیز هست رو کلیک میکنید و بعد در قسمت نظرات و به صورت خصوصی بهش اطلاع میدی که روی بنرهاش کلیک کردی.
لازم به تذکر است که کسانی که میتوانند طبق برنامه ای که در ذیل ارائه میشه کار کنند اعلام آمادگی نمایند. چرا که کسانی که طبق برنامه عمل نکنند از لیست حذف خواهند شد:
ما برای سهولت کار برای شما عزیزان اعضا را به 4 دسته تقسیم میکنیم که به شرح زیر هستند:
1- افرادی که حتما میتوانند هر روز روی تمام بنرها کلیک کنند (کد 100)
2- افرادی که حتما میتوانند روز در میان روی تمام بنرها کلیک کنند (کد 200)
3- افرادی که حتما میتوانند 2 روز یک بار روی تمام بنرها کلیک کنند (کد 300)
4- افرادی که حتما می توانند هفته ای یک بار روی تمام بنرها کلیک کنند (400)
توجه : پس کسانی حتما کسانی که که طبق یکی از کدها می توانند عمل کنند اعلام آمادگی نمایند.
فقط کافیه شما:
1- آدرس وبلاگتون
2- شماره کدی که مایل به همکاری هستید رو حتما ذکر نمایید ( 100 - 200 - 300 - 400)
3-ایمیلتون
رو در قسمت نظرات وبلاگ من:
http://www.jizjiz.mihanblog.com
وارد کنید تا من وبلاگ شما رو در لیست مربوط به کدی که اعلام میکنید قرار بدم و کد شما و رمز عبورلیست شما رو در قسمت نظرات وبلاگتون براتون بفرستم.
اگه سوالی بود در قسمت نظرات وبلاگ برام بذارید. ممنون
http://www.jizjiz.mihanblog.com
درپایان اگه میتونید در یکی از گروه های فعالیت کنید حتما ثبت نام کنید.

امیرسینا شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:49 http://www.behtarin2010.mihanblog.com

درود:
دوست عزیز وبلاگ بسیار زیبا و کاملی دارید اگر موافق بودید با تبادل لینک من را با نام بهترین2010 سایت دانلود لینک کنید و بگید شما را با چه نامی لینک کنم

مرد آبادانی جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 http://abadanman.persianblog.ir

ای آبادان پر بلا!
گلهای پرپرت کو؟
یاران رهبرت کو؟
http://abadanman.persianblog.ir/
http://abadanman.webphoto.ir/

سیداکبر جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:12 http://http://aliakbar0.blogfa.com/

سلام جالب بودخواستی به وبلاگ من سربزن دلت خواست لینکش کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد