گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

گاه نوشته های من

اردکانم مهد علمم جایگاه مردم نیک اخترم من.این وبلاگ حاوی مقالات و تحلیلها و دلنوشته های من می باشد.

تحلیلی بر آزادی اسرا و اجساد شهدای کشور لبنان (عروس خاورمیانه)

این روزها دومین سالگرد جنگ سنگین و فراگیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان است جنگی که به شکست مفتضحانه چهارمین ارتش مدرن و مجهز دنیا که حمایت ایالت متحده امریکا  وبسیاری از کشورهای دیگر اروپایی و حتی عربی برای منزوی ساختن گروه شیعی حزب الله را در پشت سرخود داشت ،انجامید.

اما امسال دومین سالگرد این پیروزی مصادف با آغاز عملیات تبادل اسرا و اجساد لبنانی واسرائیلی شده است. که موجی از شادی و شعف وصف ناپذیر  را در میان لبنانی ها از هرگروه و حزب و طیفی به وجود آورده است . واز طرف دیگر شکست دیگری بر پیکره رژیم رو به زوال اسرائیل وارد شده است و به گفته مقامات این رژیم روز تبادل اسرا یک روز سیاه ونحس برای اسرایل است.

پرز هنگام امضای حکم ازادی اسرا گفت : برای ما آزادی سمیر قنطار بسیار سخت است اما برای بازپس گرفتن نظامیان خود باید به این کار تن می دادیم .وی افزود: دستان من هنگام امضای این حکم می لرزید!

امروز مردم لبنان از هر طیف و جناح و گروه و اندیشه ای افتخارات لبنان چه پیروزی در  جنگ 33 روزه و چه تبادل اسراء واجساد را مدیون سلاح مقاومت و شخصیت سید حسن نصر الله رهبرمقاومت ملت لبنان می دانند. به خصوص که در این اواخر شاهد تشکیل دولت وحدت ملی در لبنان بودیم .تمام مسولان سیاسی لبنان از نخست وزیر و رییس جمهور گرفته تا تمام احزاب و گروههای سیاسی این اقدام حزب الله در تبادل اسراء و شهدا را به فال نیک گرفته و از آن استقبال کردند و این اقدام عامل بسیار مهمی در تثبیت اتحاد و همبستگی ملی در لبنان قلمداد می شود .و در زمان کنونی بر خلاف سابق حزب الله به عنوان نماد مقاومت کشور لبنان مورد تایید اکثر گروهها ی لبنانی قرار گرفته است.

امروزه قدرتهای بزرگ علاوه بر تهدیدات متقارن و قابل پیش بینی با یکسری تهدیدات پیش بینی ناپذیر و نامتقارن روبرو هستند و پیروزی حزب الله بر چهارمین  ارتش مجهز دنیا و همچنین در جریان مبادله اسراء و اجساد در راستای تهدیدات نامتقارن قابل تحلیل است که بحث مفصلی را می طلبد که وارد آن نمی شویم.

 

به امید تشکیل دولت فرا گیر فلسطین و محوکامل ظلم در جهان و آزادی

 

تمام اسیران دربند رژیم جعلی صهیونیستی

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 19:39 http://alireza1366.blogfa.com

امروز را به یاد تو بسر بردم،همچون دیروز

فردا را نیز به تو خواهم بخشید

تنها ترسم از آن است که روزی فردایی نماند تا در آن به تو بیندیشم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد